Ansök om Privatlån

Låna upp till 100 000 kr Ansök helt online Signera med BankID Låna upp till 100 000 kr Ansök helt online Signera med BankID

För att ansöka om privatlån måste du uppfylla våra grundkrav, du behöver:

  • Fyllt 20 år
  • En månadsinkomst på minst 12 500 kr
  • Ej ha skuld hos kronofogden
  • Vara folkbokförd i Sverige
  • Inga betalningsanmärkningar

Vid ett privatlån på 50 000 kr som återbetalas på 8 år med räntan 15,00% (uppläggningsavgift 395 kr) blir den effektiva räntan 16,81%. Du betalar 897 kr/mån (96 avbetalningar), dvs. ett totalbelopp på 86 507 kr inkl. uppläggningsavgift på 395 kr. Räntan är rörlig och kan variera från 9,50% till 23,00%. Den effektiva räntan kan variera från 10,03% till 26,79%. (Uppdaterat 2021-08-26).

Ansök helt online

Ansök helt online
  1. Fyll i låneansökan och identifiera dig med BankID
  2. Välj vilket konto pengarna ska betalas ut till och signera med BankID.
  3. Klart!
    Pengarna betalas ut till dig.

Förbättra dina lånevillkor med BYAX app

Förbättra dina lånevillkor med BYAX app

Med ett privatlån hos BYAX har du möjlighet att tjäna bonuspoäng som du sedan kan använda för att förbättra dina lånevillkor.

Läs mer

Vanliga frågor om privatlån

Vad har er kundservice för öppettider?

Vardagar 09:00-16:00
Lunchstängt 12:00-13:00

Hur kontaktar jag er?

Om din fråga gäller ett pågående lån så kontaktar du oss via appen. För övriga frågor kan du maila till privatlan@byax.se

Vilken ränta får jag?

All räntesättning är individuell och bestäms av dina förutsättningar.

Registreras en kreditupplysning?

Ja, vid ansökningstillfället så tar vi en kreditupplysning. Vi använder oss endast av UC.

När får jag pengarna?

Signerar du med BankID så tar det mellan 1 - 2 bankdagar att få ditt privatlån utbetalt.

Hur ansöker jag?

Kontrollera att du uppfyller grundkraven ovan, tryck därefter på "Starta ansökan" för att påbörja ansökan.

Kan jag betala av andra lån och krediter?

Ja, efter att vi har betalat ut lånet så kan du själv betala av dina andra lån och krediter.

Hur kan jag se att ni mottagit min betalning?

Logga in i appen med ditt BankID, där ser du alla transaktioner som blivit registrerade.

Kan jag amortera extra en månad?

Ja, använd samma bankgiro och OCR-nummer som på din vanliga faktura.

Kan jag hoppa över att betala en månad?

Ja, du har två betalningsfria månader, men du måste ha betalt de första fyra aviseringarna innan du kan utnyttja en betalningsfri månad. Därefter måste du betala ytterligare en avisering innan du kan utnyttja den andra.

Har ni endast annuitetslån?

Ja, vilket betyder att räntan minskar för varje månad och amorteringsdelen ökar, men alltid med samma månadskostnad.

Kan jag överlåta mitt lån till någon annan?

Nej, lånet är beviljat efter din kreditupplysning och därmed är du personligen ansvarig.

Kan jag få min faktura på mejl?

Ja, fakturan skickas normalt med mejl. Du kan också hitta fakturauppgifter i appen, men inte själva fakturan.

När betalar jag in uppläggningsavgiften?

Den läggs till skulden vid utbetalning och betalas in vid första aviseringen i sin helhet.

Varför betala med Autogiro?

Eftersom annuitetslån avbetalas med samma belopp varje månad ser vi att Autogiro är den smidigaste hanteringen och gör det billigare för dig som kund.

Kan jag lösa mitt lån i förtid?

Du kan lösa ditt lån när du vill, du betalar då in det kapitalbelopp som återstår samt ränta fram till lösendagen.

Var kan jag se min nuvarande skuld?

Logga in i appen med ditt BankID, där ser du alla transaktioner som blivit registrerade och din nuvarande skuld.

Hur gör jag om jag vill få E-faktura?

I dagsläget går inte det, men inom snar framtid.

Kan jag få mitt årsbesked mejlat till mig?

Årsbesked kommer skickas ut till din bokföringsadress i januari.

Om jag amorterar extra, får jag lägre månadskostnad då?

Nej, samma månadskostnad som vid ansökan, men lånet får kortare löptid.

Ökar mina möjligheter med en medsökande till lånet?

I dagsläget kan man endast vara en sökande på lånet, men det kan komma att ändras i framöver.

Uppdaterar ni UC efter beviljat lån?

Vi är skyldiga att meddela UC månadsvis de krediter vi har hos oss.

Kan jag söka då jag har enskild firma?

Ja, om den varit registrerad mer än 12 månader.

Hur gammal måste jag vara för att söka?

Minst 20 år fyllda och inte äldre än lånets löptid slut innan 85 år.

Varför fick jag avslag?

Det var den samlade bedömningen från kreditupplysning och KALP.

Vad är KALP?

Det du har Kvar att Leva På efter alla fasta kostnader är betalda.

Får jag lån om annan inkomst än i Sverige?

Din inkomst måste vara taxerad i Sverige.

Hur mycket vill du låna?

Fyll i önskat lånebelopp och återbetalningstid

{+ monthlyCost|currency +} kr/mån *

* Räkneexempel: Annuitetslån {+ amountSliderValue|currency +} kr, återbetalningstid {+ repaymentPeriodSliderValue +} år. Den effektiva räntan är {+ effectiveInterestRate | percentage +}%, beräknad på nominell ränta på {+ interestRate | percentage +}%, uppläggningsavgift på {+ startupFee | currency +} kr samt avgiftsfri återbetalning med Autogiro. Den nominella räntan sätts individuellt baserat på dina förutsättningar. Ett lån på {+ amountSliderValue | currency +} kr kostar med ovan angivna förutsättningar {+ monthlyCost | currency +} kr/månad, dvs totalt {+ totalCost | currency +} kr.

* Representativt exempel: Vid ett privatlån på 50 000 kr som återbetalas på 8 år med räntan 15,00% (uppläggningsavgift 395 kr) blir den effektiva räntan 16,81%. Du betalar 897 kr/mån (96 avbetalningar), dvs. ett totalbelopp på 86 507 kr inkl. uppläggningsavgift på 395 kr. Räntan är rörlig och kan variera från 9,50% till 23,00%. Den effektiva räntan kan variera från 10,03% till 26,79%. (Uppdaterat 2021-08-26).

Identifiering

För att vi ska veta att du är du, behöver du identifiera dig med BankID. Ingen kreditupplysning görs förrän du har fyllt i hela ansökan och tryckt på ansök.

Berätta om din huvudsakliga sysselsättning

>

Hushållet

Har du några andra lån eller krediter?

Fyll i din månadskostnad för eventuella övriga lån eller krediter. Det kan vara billån, kreditkort eller andra privatlån.

Om lånet

Något gick fel!

Vänligen försök igen, eller kontakta kundtjänst om felet består.

Skickar ansökan

Tyvärr kan vi inte erbjuda något lån till dig idag.

Du är välkommen att ansöka igen när dina förutsättningar har förändrats.

Vi ser att du redan har ett lån hos oss

Är du intresserad av en höjning?
Kontakta kundtjänst på 010-585 05 20

BankID

Starta BankID-appen på din mobil, dator eller surfplatta.
Om du vill använda BankID på den här enheten, tryck på knappen nedan.

Starta BankID-appen

Väntar på legitimering

Du har nu legitimerat dig

Något gick fel, vänligen försök igen

Åtgärden avbruten. Försök igen